wtorek, 3 grudnia 2013


Z XXL do M, czyli zmniejszamy koszulę


Z racji tego, że uwielbiam chodzić po lumpeksach, zdarza mi isę czasami kupić rzecz ładną lecz za dużą. Jednak kupując ją, już wiem dokładanie jak będzie wyglądać po przeróbce. Zatem dość pisania. Biorę się do roboty!

Aby zmiejszyć koszulę z rozmiaru XXL do M potrzebujemy:
- koszuli XXL
- koszuli w naszym rozmiarze
- nożyczek
- igły i nitki dopasowanej do koloru koszuli
- lakieru do paznokci - do zmiany koloru guzików
- znacznika, mydła szewskiego lub flamastra
- oraz odrobiny cierpliwości


Zaczynamy od kamuflażu guzików. Malujemy je na kolor koszuli.


Następnie podwijamy lub wywyjamy rękawy koszuli na zewnątrz - ja wywinęłam je 6 Utrwalamy powstałe zagniecenia żelazkiem.



Odrysowujemy kształt dobrej koszuli na koszuli XXL.




Przy linii ramion robimy tzw. rybki, czyli zbieramy nadmiar materiału i od najszerszego miejsca przy szwie zwężamy je ku linii biustu.


Dla ułatwienia możemy zaznaczyć ponownie linie szycia szpilkami.


Teraz pozostaje nam już tylko przeszycie koszuli w zaznaczonych miejscach. Ja zrobiłam to ręcznie. A oto efekt:


 
Udanych krawieckich projektów i poprawek!
 
Pozdrawiam
 
Ania








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz